We hebben allemaal wel eens iets leuks te melden. Dat doen we via een gewoon bericht op Social Media, toch? Of maak jij ook wel eens een evenement aan, als je een activiteit hebt georganiseerd? Goed bezig! Doe je dat nog niet? Lees dan snel verder! In dit blog lees je waarom je voor ieder evenement een Facebook-evenement zou moeten (laten) opzetten.

Gratis publiciteit

Als mensen zich op Facebook op aanwezig zetten bij jouw evenement, dan is er een grote kans dat hun vrienden dit ook voorbij zien komen op hun tijdlijn. Deze mensen wonen vermoedelijk in dezelfde regio en vallen vaak in dezelfde doelgroep. Zo is jouw evenement onder de aandacht bij meerdere personen die waarschijnlijk interesse hebben.

Makkelijk updates geven

Als mensen aangeven aanwezig te zijn bij jouw evenement kun je ze snel en makkelijk bereiken met updates of wijzigingen. Je hoeft alleen maar een bericht op de evenementen pagina te plaatsen en de mensen die zich hebben aangemeld ontvangen een pop-up.

Deel extra content

De mensen die zich via Facebook hebben aangemeld voor jouw evenement zijn hoogstwaarschijnlijk ook geïnteresseerd in nieuwtjes die te maken hebben met het evenement. Deel leuke foto’s die betrekking hebben op het evenement. Of misschien heb je wel een toffe after-movie van de vorige editie.

Agenda functie

Na aanmelding voor het evenement wordt het evenement automatisch aan de Facebook evenementen agenda van de gebruiker toegevoegd. Zo kunnen ze het evenement makkelijk terugvinden.

Iedereen die op Facebook heeft aangegeven het evenement te bezoeken krijgt op de dag van het evenement automatisch een pop-up ter herinnering. Handig!

Inchecken

Tijdens het evenement geef je de bezoekers automatisch de mogelijkheid om in te checken bij jouw evenement. Nog een beetje gratis reclame en misschien wel gunstig voor de bezoekersaantallen van de volgende editie!

Succesvol promoten

Naast het promoten van een bericht kun je er natuurlijk ook voor kiezen om je Facebook-evenement te promoten. Je kunt het evenement bijvoorbeeld promoten onder vrienden van de mensen die hebben aangegeven het evenement te gaan bezoeken. Zo bereik je de juiste doelgroep.

Val op bij vergelijkbare evenementen

Organiseert iemand anders een vergelijkbaar evenement? Grote kans dat jouw evenement ook wordt getoond bij bezoekers die daar interesse in hebben.

Breng de volgende editie onder de aandacht

De kans is groot dat jouw bezoekers het volgende evenement ook bij willen wonen of daar in ieder geval over na willen denken. Na afloop van het evenement kun je de volgende editie alvast aankondigen en je bezoekers op de hoogte houden en van updates blijven voorzien.

Blijf ook na het evenement in beeld

Grote kans dat bezoekers van jouw evenement na afloop foto’s, video’s of andere berichten plaatsen op jouw evenementen pagina. Reageer altijd! Veel bedrijven denken dat de buit binnen is, maar maak fans van je bezoekers. Dan is de kans groter dat ze de volgende keer weer aanwezig zijn!

 

Succes met (het promoten van) jouw evenement!

Lees hier hoe je makkelijk zelf een Facebook-evenement aanmaakt. Natuurlijk helpen wij je ook graag als je vragen hebt! Bezoek onze contact pagina voor meer informatie.