Ook jij maakt onbewust al vaak gebruik van de functies die Google Mijn Bedrijf ons biedt. Denk maar eens goed na. Je zoekt op je mobiele telefoon de gegevens van je favoriete restaurant om een tafeltje te reserveren. Dit doe je via de internet app op je mobiele telefoon, grote kans dat Google de gegevens van het restaurant aan je toont en jij op de ‘bel’ knop drukt om in contact te komen. Of kies je toch liever voor de ‘website’ knop om toch nog even de menukaart te bekijken? Zomaar een voorbeeld waar veel mensen – en dus ook jouw klanten – gebruik van maken. En dat gaat allemaal via Google Mijn Bedrijf.
Ik hoef waarschijnlijk niet meer uit te leggen waarom het zo’n meerwaarde (lees: belangrijk) is om een volledige Google Mijn Bedrijf pagina in te richten en te onderhouden. Richt deze pagina eenmalig in en je bent vindbaar voor jouw (potentiële) klanten. Wij helpen je hier graag bij!
Waarom moet ik Google Mijn Bedrijf activeren en gebruiken?
Een goed ingevulde Google Mijn Bedrijf pagina heeft veel voordelen. Hieronder som ik ze voor je op.
- Betere vindbaarheid in de lokale zoekresultaten van Google
- Recensies van klanten ontvangen
- Reageren op recensies van klanten
- Een complete bedrijfspagina oogt professioneel
- Presenteer je bedrijf met foto’s van producten die je verkoopt
- Bezoekers kunnen direct navigeren naar jouw bedrijf via Google Maps
- Je kunt berichten plaatsen die direct verschijnen in de zoekresultaten
- Maak je gebruik van leuke aanbiedingen? Ook dit kun je via Google Mijn Bedrijf promoten
Misschien wel het belangrijkste en tevens de meest gebruikte functie:
- Mobiele bezoekers kunnen op de ‘bel’ knop klikken en makkelijk contact met je opnemen.
Een complete bedrijfspagina zorgt er voor dat (toekomstige) klanten jouw bedrijf serieus nemen
Google Mijn Bedrijf pagina aanmaken
Welke gegevens moet ik invoeren?
Allereerst is het belangrijk dat je een Gmail account aanmaakt, om je gegevens in te kunnen vullen en beheren.
Een Google Mijn Bedrijf pagina is bedoeld om te informeren en het de bezoeker zo eenvoudig mogelijk te maken. Elk stukje informatie helpt jouw klanten, dus we vullen de pagina zo volledig mogelijk in. Hieronder zie je om welke gegevens het gaat.
- Bedrijfsnaam
- Adres
- Postcode
- Stad
- Telefoonnummer
- Land
- Bedrijfscategorie
- Website
- Openingstijden
- Foto’s van jouw bedrijf en/of foto’s van producten van jouw bedrijf
- Beschrijving van jouw bedrijf (welke producten of diensten verkoop je)
Onderhouden van Google Mijn Bedrijf
Het onderhouden kost niet veel tijd, maar zorg er wel voor dat alle informatie, zoals openingstijden en contactmogelijkheden, up-to-date blijven.
Overtuigd? Wij richten jouw Google Mijn Bedrijf pagina graag voor je in! Uiteraard geven we ook een stukje uitleg, zodat je de pagina verder zelf kunt beheren en onderhouden.
De kosten voor het laten inrichten van een bedrijfspagina op Google Mijn Bedrijf bedragen eenmalig €99,-
Prijs: €99,- eenmalig
Klik op de groene knop om contact met ons op te nemen.