Veel bedrijven gebruiken Facebook, Instagram en misschien zelfs Twitter om online zichtbaar te zijn en updates te delen met (potentiële) klanten. Toch vergeten veel bedrijven om een professionele LinkedIn bedrijfspagina aan te maken en te beheren. Dat is een gemiste kans, want je kunt LinkedIn heel goed gebruiken als (gratis) marketingtool voor jouw bedrijf. Hieronder lees je waarom bedrijven in heel veel verschillende branches eigenlijk niet meer om een bedrijfspagina op LinkedIn heen kunnen.
De bedrijfspagina
Een bedrijfspagina op LinkedIn toont alle gegevens van jouw bedrijf die relevant zijn voor bezoekers. Denk aan een soort samenvatting van jouw bedrijf, zoals waar en waarin jouw bedrijf actief is. Je vult dit zelf naar wens in. Het toont natuurlijk ook je (bezoek)adres, website en andere contactgegevens.
De bedrijfspagina van LinkedIn is een mooie manier om nieuwe klanten, medewerkers of samenwerkingspartners te vinden. Zelfs als ZZP-er kun je hier heel veel aan hebben, sterker nog, als je actief bent en ook je persoonlijke profiel up-to-date houdt kun je er een grote klantenkring mee opbouwen en je connecties op de hoogte houden van alles wat er in en rondom jouw bedrijf speelt.
Koppel je persoonlijke profiel aan jouw LinkedIn bedrijfspagina en deel de updates van jouw bedrijf met je eigen netwerk. De kans is groot dat de gun-factor nieuwe klanten oplevert.
De voordelen van een bedrijfspagina op LinkedIn
Zoals je kunt lezen is LinkedIn een interessante marketingtool voor bedrijven, waar ook jouw bedrijf zeker voordeel uit kan halen.
Enthousiast geworden en overtuigd? Maar weet je niet helemaal hoe je het moet aanpakken? Natuurlijk helpen wij je graag! Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken over zakelijk en/of privé gebruik van LinkedIn.
Klik op het LinkedIn logo hierboven om de bedrijfspagina van
Cornelissen – Social Media te bekijken.